Behandling af personoplysninger

Dit barn går i folkeskole i Horsens Kommune, og i den forbindelse behandler vi personoplysninger om dig og dit barn.

Efter databeskyttelsesforordningen skal vi give dig en række oplysninger, når vi behandler personoplysninger om dig og dit barn – uanset om du selv har givet os oplysningerne, eller om oplysningerne stammer fra andre.

Skolen behandler blandt andet personoplysninger her:

• AULA
  • KMD Educa elev
  • Digitale læremidler, som dit barn har adgang til via UNI-login
  • Billeder: på skolens hjemmeside, ophængning på skolen, på Horsens Kommunes hjemmeside og på sociale medier.
  • MinUddannelse
  • Hvis dit barn går i SFO: enten i Daycare, MinInstitution eller Tabulex
  • I børnehaveklassen: sprogvurdering i sprogvurderingssystemet Hjernen og Hjertet.
  • I overgangen mellem skole og dagtilbud, i det daglige skole-hjem-samarbejde, som led i udvikling af skolens didaktiske og pædagogiske praksis og som led i tilrettelæggelse af undervisningen.
  • Som led i at der bliver truffet afgørelse efter folkeskoleloven.

Du kan læse mere om Horsens Kommunes behandling af dine og dit barns personoplysninger her: Oplysningspligt på kommunale folkeskoler og SFO