Ny elev på Lundagerskolen

Visitation til skolen

Elever henvises til vores skole via sagsbehandler og PPR, Pædagogisk Psykologisk Rådgivning, i elevens hjemkommune.

Derefter inviterer vi eleven og forældre til et overleveringsmøde sammen med det modtagende team, afdelingslederen og den afgivende skole. Her får vi information om den nye elev, og forældrene får information om skolen.

Kommer barnet direkte fra børnehave, tilbyder vi også et hjemmebesøg, hvor forældrene får yderligere mulighed for at fortælle om deres barn.

I juni inviterer vi barn og forældre til en indskolingsdag, hvor der er mulighed for at se afdelingen og de nye klassekammerater, og det er også muligt at komme på besøg på skolen både før og i sommerferien, hvis det er aftalt på forhånd.

Revisitation

Hvert år revurderer vi elevens udvikling og læring i forhold til skoleplaceringen. Revisitationen danner ramme for drøftelser, hvor relevante fagfolk, PPR-psykolog og ledelse i samarbejde med forældrene og det pædagogiske personale udfærdiger en vurdering og udviklingsstatus, som fører til en indstilling.

Indstillingen kan enten konkludere, at eleven er velplaceret i nuværende tilbud, eller anbefale et mindre vidtgående undervisningstilbud, og den sendes til godkendelse i hjemkommunens visitationsudvalg.