Skolens værdigrundlag

Mennesker, der kan opføre sig ordentligt, gør det
Ross Greene

Vi mener, at børn, som har det svært i livet og kommer i konflikt med deres omverden, ikke gør det, fordi de vil være onde eller genere andre. De gør det, fordi der er noget i situationen, de ikke kan magte. For os giver det ikke mening, at børn vælger en hverdag, hvor de oplever nederlag og ofte kommer i konflikter med deres omgivelser.

Elevens forudsætninger i fokus

Vi sætter derfor eleven og elevens forudsætninger i fokus og arbejder på at skabe en imødekommende og anerkendende omgangsform, hvor vi tager hensyn til hinanden, og respekt altid er en selvfølgelighed.

Del af et større fællesskab

Vi vil give eleverne en oplevelse af at være en del af et større fællesskab og på sigt mulighed for at tage ansvar efter evne. Vi styrker fællesskabsfølelsen ved at lave aktiviteter på tværs af afdelinger og elevgrupper, og vi giver mulighed for medejerskab ved at skabe genkendelighed og sammenhæng i de opgaver og læringsaktiviteter, vi præsenterer eleverne for.

Respektfuldt samarbejde

Samarbejdet mellem elever, skolens personale, forældre og samarbejdspartnere skal være respektfuldt, anerkendende og konstruktivt med den gode dialog i fokus.