Fysioterapeuterne

Vores ambition er, at alle børn skal være så aktivt deltagende i deres eget liv som muligt. Derfor er fysioterapi på Lundagerskolen ikke en selvstændig aktivitet i løbet af skoledagen, men i stedet en naturlig del af hele skoledagen – for både elever og personale.

Børn udvikler sig af deltagelse – ikke af træning

Vi inddrager fysioterapi i klasserummet, hvor vi er med i undervisningsaktiviteterne. Her kommer vi med nye input, hjælper med at tilpasse rutiner og kompenserer med hjælpemidler og håndteringer, så det fysiske perspektiv bliver en naturlig del af undervisningen - selvfølgelig med den enkelte elevs behov og ressourcer i fokus. På den måde foregår det fysioterapeutiske arbejde ikke kun, når vi er til stede i klassen.

Vi elsker at cykle!

Cykling kan rigtig mange ting, derfor er det én af vores store passioner, og vi mener, at alle børn skal have chancen for at lære at cykle.

Vi har cykelforløb i klasserne med aktiviteter, der både styrker elevens fysik, kognition og personlige mestring. Der er plads til cyklister på alle niveauer, så alle kan opleve glæden ved at cykle. Skolen har sin egen cykelbane, og der er gode muligheder i nærmiljøet med lukkede stisystemer og småtrafikerede veje.

Du kan kontakte os via Aula eller direkte på telefon eller e-mail.

Telefon 76 29 46 15 (direkte) eller via skolens kontor
Line Pinborg: lip@horsens.dk