Videnscenter Lundager

Videnscenter Lundager er en ressource, hvor almene skoler kan få hjælp og vejledning til lærings- og trivselsmæssige udfordringer. Vi er en del af Horsens Kommunes videnscenterfunktion til dagtilbuds- og skoleområdet i kommunen.

Sådan samarbejder vi …

Vi tror på, at alle elever gør deres bedste for at deltage, og når deltagelsen udfordres, er vi nysgerrige på årsagen. Vi kigger derfor på klassens adfærd i en sammenhæng, og i samarbejde med skolen arbejder vi mod at skabe en ensartet tilgang til klassen. Det skaber klare aftaler for alle børn og voksne, og gør det nemmere at overtage, videreformidle og ikke mindst arbejde med i praksis.

Helt praktisk udarbejder vi med den pågældende skole et co-learningsforløb, hvor vi samarbejder om udviklingsprocessen med hovedfokus på ”voksenlæring” - viden om forudsætninger, målsætning, didaktik og klasserumsledelse.

Inkluderende læringsfællesskaber

Vi fokuserer på at møde alle elevers behov i fællesskabet, og vi er gode til at bringe trivsel i en gruppe, hvor der fx er stort spring i fagligt niveau eller sociale kompetencer. I stedet for individuelle handleplaner koncentrerer vi os om klasseniveauet og arbejder meget NEST-inspireret.

Vi ved, at socialpædagogiske redskaber har god effekt på almenområdet, og vi har god succes med at designe rammer og struktur i klasser, som imødekommer elevernes forudsætninger for deltagelse, opmærksomhed og trivsel.

Personerne bag Videnscenter Lundager

Vi dækker over både speciallærere, socialpædagoger, logopæder samt fysioterapeuter – alle med en bred og mangeårig erfaring. Vi har en stor teoretisk viden og er solide håndværkere i grunddiscipliner som didaktik, undervisningsdifferentiering, klasserumsledelse, relationsarbejde, Professionelle LæringsFællesskaber og forældresamarbejde.

Kontakt os

Hvis du er blevet nysgerrig efter et samarbejde eller gerne vil vide mere, er du selvfølgelig meget velkommen til at kontakte os.

Send henvendelsesskema til lundagerskolen@horsens.dk eller ring til os for en indledende snak.