Mad og sundhed

Vi har fokus på sund kost og lægger vægt på at begrænse indtaget af søde sager i skoletiden. Det er et forældreprivilegium at glæde sit barn med søde sager, og vi ønsker, at forældrene selv styrer elevernes sukkerindtag.

Vi prioriterer idræt og bevægelse i undervisningen og SFO’en, og vi har et bredt udbud af fag og aktiviteter, der indeholder fysisk udfoldelse. Et eksempel på faste aktiviteter i skoledagen er: Fredagsmotion, motorik, motionsløbet Rundt om Lundager, svømning, udeliv og cykling.

Ingen madordning

Skolebestyrelsen har besluttet, at Lundagerskolen ikke har en madordning som alternativ til madpakker.

Det er skolebestyrelsen, der tager stilling til, om der skal tilbydes lokale morgenmads-, frugt- og skolemåltidsordninger. Er der madordning på skolen, er den et alternativ til elevernes egne madpakker, og det er skolebestyrelsen, der løbende vurderer kvaliteten af ordningen.

Er der særlige madhensyn, fx allergivenlig kost eller fravalg af rituelt slagtet kød, som du ønsker tilgodeset i madordningen, kan du kontakte skolelederen med henblik på at få forslaget drøftet i skolebestyrelsen.