Skolelivet efter Lundagerskolen

I Horsens Kommune fokuserer vi på, at alle elever skal have de bedste muligheder for at påbegynde og gennemføre en ungdomsuddannelse. Derfor begynder vi i udskolingen (7.-10. klasse) at forberede eleverne på en tilværelse efter skolen, hvor vi introducerer dem til forskellige muligheder inden for uddannelse, arbejds- og boformer og fx besøger forskellige institutioner og virksomheder.

En uddannelsesvejleder fra Ungdomscenter Horsens målgruppevurderer eleverne i forhold til en ungdomsuddannelse (oftest en STU). Når eleven går i 8., 9. og evt. 10. klasse deltager uddannelsesvejlederen i skole-hjem-samtaler for at fortælle om mulighederne for en ungdomsuddannelse, visitationsproces, befordring m.m.

Lundagerskolens uddannelsesvejleder:
Lea Haagen Petersen
Telefonnummer 51 72 49 47
lchp@horsens.dk eller sikker e-mail: uddannelseogarbejdsmarked@horsens.dk