C-afdelingen

I C-afdelingen har vi fem klasser, der dækker 4. til 10. klassetrin. Alle eleverne hører til i en stamklasse, hvor størstedelen af undervisningsaktiviteterne finder sted. Skoledagen er bygget op om en fast struktur, hvor undervisning og aktiviteter tager udgangspunkt i elevernes individuelle behov og læringsmål.

Eksempler på undervisning og aktiviteter kan fx være læsecafé, emneorienteret undervisning, fællesspisning og konfirmationsforberedelse. Eleverne har også fag på tværs af klasserne fx musik, svømning, idræt og emneuger.

En klasse i afdelingen er for elever med særlige behov for støtte og omsorg i forhold til kommunikation og personlig pleje, og her fokuserer vi på at inddrage sansestimulation i alle fag og aktiviteter.

For de ældste elever har vi fokus på pædagogiske emner som selvhjulpenhed, medbestemmelse og samskabelse. I løbet af elevernes sidste skoleår forbereder vi dem på deres videre skolegang efter Lundagerskolen med blandet andet brobygning og praktik.