Skolens traditioner

Vi er stolte af vores traditioner på skolen, og vi har mange faste og traditionsrige arrangementer i løbet af skoleåret – og vi er altid nysgerrige efter at få nye.

Herunder kan du læse om et lille udpluk af vores mange traditioner, og på aktivitetskalenderen, kan du altid se de aktuelle datoer for dette skoleårs fællesarrangementer:

• Forældremøde
    Skolebestyrelsen og skolens ledelse afholder årligt forældremøde for alle skolens forældre. Som en del af mødet inviterer vi også forældrene ud i de forskellige klasser og afdelinger for at informere om fx konkrete læringsforløb og mere praktiske forhold.

• Lejrskole
    Hvert andet år tager eleverne på lejrskole et sted i Danmark - lokalitet og omfang varierer alt efter elevernes forudsætninger og behov. Formålet er, at eleverne indgår i et fællesskab og sammen med de voksne planlægger, gennemfører og evaluerer en lejrskole. Social læring, personlig mestring og kulturelle oplevelser er i fokus.

• Fredagsmotion
    Hver fredag møder eleverne til fælles opvarmning og efterfølgende aktiviteter med fokus på fællesskab og sundhed. Aktiviteterne spænder bredt lige fra flere kilometers skovløb til gå-ruter rundt om skolen, cykling på legepladsen eller individuelle aktiviteter.

• Markedsuge
    I markedsugen forvandler vi skolens store fællesrum til en markedsplads med boder, cafeer og saloner. I løbet af ugen fremstiller eleverne på tværs af fag og klasser produkter til salg i deres boder, og fredag afslutter vi ugen med en markedsdag for forældre og familier.

• Teateremneugen
    Teateremneugen er et samarbejde mellem teaterudvalget, eleverne og skolens øvrige personale. Eleverne optræder med en forestilling, som teaterudvalget har skrevet på baggrund af input fra hele skolen.

• Skolernes Motionsdag
    Skolernes Motionsdag kalder vi "Rundt om Lundager", og den foregår altid sidste fredag før efterårsferien. Traditionen er, at alle elever og ansatte deltager i løbet, og vi uddeler medaljer og diplomer til alle elever.

• Forårskoncert
    Lundagerskolen og naboskolen Lundskolen afholder hvert forår en fælles forårskoncert. Programmet starter med fællessang og derefter skiftes de to skoler til at optræde med sange, musik og måske en dans.

• Idrætsdag
    Lundager Idrætsdag ligger i juni og er for alle elever og personale på skolen. Om formiddagen er der aktiviteter med kuglestød, boldkast, længdespring og 60-meterløb, og efter frokostpausen er der stafet på en indrammet bane på parkeringspladsen.

• Translokation
    Når skoleåret går på hæld, holder vi Lundagerskolens traditionsrige translokation, hvor afgangseleverne er i fokus. Dagen foregår dels i afgangselevernes klasse, med fejring og personlige taler fra deres kontaktpersoner, og dels i fællesrummet, hvor skolelederen holder tale til alle, og hver elev får en personlig tale, en gave samt et læringsbevis.

Hvis vi tager billeder til arrangementerne, lægger vi dem i Galleriet i Aula. Du kan tilgå Aula via login, hvis du er tilknyttet skolen.