A-afdelingen

I A-afdelingen har vi klasser for elever med multiple funktionsnedsættelser og/eller svære kommunikative vanskeligheder samt en indskolingsafdeling.

I A-klasserne arbejder vi med at stimulere elevens sanser, så eleven styrker og udvikler sine kommunikative kompetencer og potentialer. Indsatsen består af intensive, vidtgående pædagogiske tilgange til læring med særligt fokus på kommunikation, sanseintegration samt udvikling og vedligeholdelse af elevernes færdigheder og formåen.

Indskolingsafdelingen

Eleverne i indskolingsafdelingen har sociale og kommunikative kompetencer, så de kan indgå i fælles læringsaktiviteter.

Skoledagen har en fast struktur, hvor undervisning og aktiviteter tager udgangspunkt i elevernes individuelle behov og læringsmål. Eleverne mødes ugentligt på tværs af klasserne på fx musik- og læsehold, og årligt har vi fællesaktiviteter som juleværksted, teateruge og fastelavnsfest.

Indskolingen er primært årgangsopdelt, og hovedparten af eleverne fortsætter i C-afdelingen.